Ból kolana

Kiedy zwrócić się do fizjoterapeuty?

Im szybciej, tym lepiej. Bez względu na to czy uszkodzenie kolana, z jakim się zmagamy, może zostać poddane terapii przez fizjoterapeutę czy nie, w przypadku dolegliwości związanych z kolanami należy szukać pomocy bezzwłocznie. Moje doświadczenie płynące z wielu konsultacji w Gliwicach, Zabrzu i Katowicach wskazuje na jedną regułę: lepiej rozpocząć konsultacje jeszcze przed powstaniem problemów z kolanem. Ten bardzo ważny dla naszego życia, zazwyczaj przeciążony staw zasługuje na szczególną troskę. Zapraszam https://fizjoterapejszyn.pl/#kontakt (numer podany na górze strony).

Najpoważniejsze wady kolan

Niewielkie stawy kolanowe mogą przysporzyć nam dużo kłopotów, bólu, cierpienia. Co więcej, kiedy one przestają poprawnie pracować, odbija się to na innych częściach ciała. Do najbardziej kłopotliwych wad postawy kolan należą koślawość kolan i szpotawość kolan. Koślawość kolan występuje kiedy kolana są skierowane do wewnątrz, a podudzia nadmiernie oddalone od osi środkowej ciała. Odległość między kostkami wewnętrznymi przy wyprostowanych kolanach wynosi więcej niż 5centymetrów. Możemy wyróżnić koślawość idiopatyczną, pokrzywiczą, wrodzoną, porażeniową, pourazową, pozapalną i statyczną. Szpotawość kolan diagnozujemy kiedy oś podudzia tworzy z osią uda kąt rozwarty do wewnątrz, staw kolanowy jest oddalony od osi środkowej ciała. Odległość między kolanami przy złączonych stopach wynosi około 4-5 centymetrów. Wygięte na zewnątrz zostają kości piszczelowe, strzałkowe i udowe. W szczególności występuje u dzieci w wieku 1-3. U najmłodszych pacjentów fizjoterapia przynosi efekty, ale w późniejszym okresie terapia jest bardzo trudna.

Masaż dla kolan – świetny sposób na kontuzje

Pamiętam jak mój kolega nabawił się kontuzji kolana, a ja zaoferowałem mu… masaż. Nie mógł uwierzyć, ze nawet na tak niewielką powierzchnię można zastosować coś takiego. A jednak! Osiągnięcia fizjoterapii są niekiedy naprawdę zaskakujące, a w przypadku kolana również bardzo skuteczne.

Nie wszystkie problemy z kolanami mogą zostać zniwelowane poprzez masaż. Przykładowo, mechanicznego uszkodzenia chrząstki nie da się naprawić poprzez masaż, ale stosowanie go w połączeniu z odpowiednim zestawem ćwiczeń już przynosi ulgę w wielu przypadkach. Kolano to taki staw, który nieotulony mocnymi mięśniami jest bardzo narażony na uszkodzenia. Dlatego nawet jeśli nie mamy poważnych wad związanych z kolanami, warto się zastanowić jak zapobiegać problemom z nimi, szczególnie że te często narastają z wiekiem.